lv | ru

Omega-3

Omega-3 taukskābes ir svarīgas, lai saglabātu jūsu bērna vispārējo veselību. Īpaši svarīgas, jo tām ir galvenā loma izaugsmē un attīstībā, un tās ir saistītas ar daudziem ieguvumiem veselībai.(1)

Omega-3 svarīgākie ieguvumi

  • Uzlabo smadzeņu veselību

Omega-3 taukskābju lietošana var uzlabot smadzeņu darbību un garastāvokli bērniem, jo īpaši mācīšanos, atmiņu un smadzeņu attīstību.(2)

6 mēnešu pētījumā ar 183 bērniem, uzlabojās verbālās mācīšanās spējas un atmiņa.(3) Kā arī, vēl vairāki pētījumi pierādīja, ka Omega-3 lietošana novērš depresiju un garastāvokļa traucējumus.(4,5,6)

  • Uzlabo miega kvalitāti

Apmēram 4% bērnu līdz 18 gadiem cieš no miega traucējumiem.(7) Pētījumā ar 395 bērniem lietojot DHA 600mg 16 nedēļas samazināja miega pārtraukšanos naktī, tādejādi palielinot miega laiku par stundu.(8)

  • Var samazināt astmu

10 mēnešu pētījumā, kurā piedalījās 29 bērni, tika atzīmēts, ka zivju eļļas kapsulas lietošana, kas satur 120 mg kombinēta DHA un EPA katru dienu, palīdzēja mazināt astmas simptomus.(9) Pētījumā, kurā piedalījās 135 bērni, tika saistīts, ka ar Omega-3 taukskābju uzņemšanu samazinājās ar iekštelpu gaisa piesārņojuma izraisītu astmas simptomi.(10)

16 pētījumos secināts, ka Omega-3 taukskābes uzlaboja atmiņu, uzmanību, mācīšanos, impulsivitāti un hiperaktivitāti, kuras visas bieži ietekmē ADHD (Uzmanības deficīta hiperaktivitātes traucējumi).(11)

Omega-3 piedevas ir saistītas ar vieglām blakusparādībām, piemēram, sliktu elpu, galvassāpēm un gremošanas problēmām. Ievērojiet ieteicamo devu un izvairieties no zivju piedevām, ja ir alerģija pret zivīm vai vēžveidīgajiem.

 

Lai izvairītos no iespējamajiem blakusefektiem, jāpieskata, lai tiktu uzņemta atbilstoša deva Omega-3.

Omega-3 devas bērniem:

  • 0 - 12 mēneši: 0,5 grami
  • 1 - 3 gadi: 0,7 grami
  • 4 - 8 gadi: 0,9 grami
  • 9 - 13 gadus vecas meitenes: 1,0 grami
  • 9 - 13 gadus veci zēni: 1,2 grami
  • 14 - 18 gadus vecas meitenes: 1,1 grami
  • 14 - 18 gadus veci zēni: 1,6 grami

Taukainas zivis, rieksti, sēklas un augu eļļas ir lieliski Omega-3 avoti, kurus varat viegli pievienot bērna uzturam, lai palielinātu Omega-3 uzņemšanu.

Ja bērna uzturā nav pietiekami daudzums to produktu, kas satur Omega-3 taukskābes, iesakām uzņemt Omega-3 ar uztura bagātinātājiem vai, nepieciešamības gaījumā, konsultējaties ar ģimenes ārstu.

 


Atsauces

1. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30307735/
2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4113767/
3. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19201180/
4. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19499625/
5. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16741212/
6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5497377/
7. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3089951/
8. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24605819/
9. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11153584/
10. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30922077/
11. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5603098/

Raksts tulkots un pielāgots no https://www.healthline.com/nutrition/omega-3-for-kids