lv | ru

8 padomi kā atbalstīt savu imūnsistēmu.

Atvēli laiku sev!hobijs, atvēli laiku sev, imunitāte

Veltot laiku sev, mēs esam nosvērtāki, laimīgāki un garīgi veselīgāki, un tas tiešā veidā ietekmē arī mūsu imūnsistēmu. Hobijs, sporta zāle, grāmatas lasīšana, meditācija, rīta kafijas rituāls? Katru dienu veltot vismaz pāris minūtes sev, mēs būsim ne vien mierīgāki un relaksētāki, bet arī mūsu imūnsistēma būs mums pateicīga.
 

Veselīgas brokastis

Veselības brokastis ir nozīmīgs dienas pamats. Izvēlies vieglas, bet bagātīgas brokastis, piemēram, musli, auzu pārslas, bezpiedevu jogurtu ar augļiem. Graudi un auzu pārslas nodrošina vērtīgas šķiedrvielas, savukārt jogurts stiprina zarnu aizsardzību un aktivizē balto asins šūnu reakciju. Svaigi augļi nodrošina arī mūsu organismam svarīgus vitamīnus un barības vielas. Šādas brokastis būs īsts enerģijas lādiņš, kas nostiprinās imunitāti un dos spēku.
 

Skūpsts

Vai šodien esi skūpstījies? Skūpstīšanās ir gluži kā maza “imūnterapija”. Skūpstoties tikai 10 sekundes, organismā notiek aptuveni 80 miljonu baktēriju apmaiņa. Ņemot vērā, ka organismam ir jāpielāgojas svešajām baktērijām, skūpsti lieti noder akūtos gadījumos, kad nepieciešams tūlītējs atbalsts mūsu imūnsistēmai.
Smiesimies biežāk! Smiekli noārda stresa radīto kortizolu.

Smejies

Ir grūti noticēt, bet pieaugušie dienas laikā vidēji smejas 15 reizes, bet bērni - ap 400 reižu. Smiesimies biežāk! Smiekli noārda stresa radīto kortizolu, kas ierobežo imūnsistēmas darbību.
 

Socializējies

Ģimene un draugi ne tikai padara mūzu dzīvi interesantāku, bet ir svarīgi mūsu veselībai. Pētnieki ir atklājuši, ka cilvēkiem, kuri ir noslēgtāki, imūnsistēma ir vājāka. Vai šodien pajautāji draugiem, kā viņiem iet?
 

Sauna

Labas ziņas visiem pirts mīļotājiem! Regulāri apmeklējot pirtis, ķermenis ātrāk pielāgojas klimatisko apstākļu temperatūras maiņām. Tādā veidā organisms ietaupa enerģijas rezerves, kas nepieciešamas, piemēram, lai aizsargātos pret baktērijām un vīrusiem.
 

Nolaid tvaiku

Autobuss kavē, veikalā rinda, satiksmes sastrēgumi - kā tas kaitina! Tāpēc velti minūti, lai kārtīgi izbļaustītos un nolaid tvaiku! Tas aktivizē T šūnas, kas ir mūsu imūnsistēmas speciālisti. Nav svarīgi, kā izvadām dusmas – bļaujot, rakstot dienasgrāmatu vai veicot fiziskas aktivitātes.
 

Un tomēr - vitamīni, vitamīni, vitamīni!

Lai stiprinātu imūnsistēmu, sabalansēts uzturs ir īpaši svarīgs. Tāpēc mūsu organisms novērtē svaigu, bagātīgu pārtiku un sabalansētas ēdienreizes. Iekļaujot ēdienkartē sezonālos augļus un dārzeņus, kas aug mūsu platuma grādos, imūnsistēma būs mums ļoti pateicīga par uzņemtajiem vitamīniem un minerālvielām.
 
Un tomēr.

Ja zini, ka uzturā nevari uzņemt pietiekami daudz vitamīniem bagātu produktu, noteikti apdomā uztura bagātinātāju lietošanu. Gadalaikam ir būtiska ietekme, kādi vitamīni  ir nepieciešami.

Šobrīd aktuālākie ir imunitāti stiprinošie vitamīni, piemēram, D un C vitamīns. Nozīmīgākā minerālviela - cinks, tas palīdz labāk uzsūkties C vitamīnam un līdz ar to pasargā mūs no vīrusiem un saslimšanām.

Lai veselība!
 

Avots: https://www.orthomol.com/de-de/magazin/das-immunsystem-unterstuetzen-mit-acht-tipps